بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۵۶۰
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸

فرماندار کلات گفت: بسترها و تمهیدات لازم برای مشارکت سرمایه‌گذاران در این شهرستان فراهم شده است.

علی صلاحی در گفت و گو با ایسنا از کلات به عنوان شهرستانی فرهنگی، تاریخی و گردشگری نام برد و افزود: بسترها و تمهیدات لازم برای مشارکت سرمایه‌گذاران در این شهرستان فرهنگی تاریخی گردشگری فراهم است.

وی با تأکید بر اینکه آماده همکاری با سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های عمرانی، گردشگری، کشاورزی و... هستیم، اظهار کرد: در تهیه و تدوین سند تحول کشاورزی و آمایش سرزمین در حوزه اشتغال و تولید، به ظرفیت منطقه و وضعیت مردم توجه شده است.

فرماندار کلات عنوان کرد: سند تحول کشاورزی و آمایش سرزمین یک مجموعه مردم پایه و تولید محور است، بنابراین شهرستان کلات با توجه به ظرفیت‌های مختلف کشاورزی و دام‌پروری و بر اساس سند تحول کشاورزی آمادگی لازم برای جهش تولید با مشارکت مردم را دارد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های شهرستان آمادگی در زمینه تحقق شعار سال به شکل عملیاتی و منطبق بر واقعیت‌ها و اقتصاد شهرستان را دارند، ادامه داد: شهرستان کلات پتانسیل‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی دارد.

صلاحی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه گفت: بسترها و تمهیدات لازم برای مشارکت سرمایه‌گذاران در این شهرستان فرهنگی، تاریخی و گردشگری فراهم است و آماده همکاری با سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های عمرانی، گردشگری، کشاورزی و... هستیم.

وی اظهار کرد: شهرستان کلات جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به کاخ خورشید، آبشار قره‌سو، مسجد کبود گنبد، برج و باروی دربند ارغون شاه، ارتکند، آب انبارهای روستای خشت، آبشارهای چرم، جنگل پسته خواجه، دره آل و... اشاره کرد.

فرماندار کلات با بیان اینکه همه ساله پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران در شهرستان هستیم، افزود: شهرستان کلات تاریخ کهن و فرهنگ بسیار غنی چندین هزار ساله دارد.

وی با اشاره به اینکه زبان مردم شهر کلات به سه زبان فارسی با گویش خراسانی، کردی کرمانجی و ترکی است، تصریح کرد: حضور مردمانی از ۱۴ تا ۱۵ گروه فرهنگی در این شهرستان موجب شده رنگین کمانی از فرهنگ‌ها و طوایف با آرامش دور هم زندگی کنند.

صلاحی اذعان کرد: شهرستان کلات به دلیل موقعیت کوهستانی، جاذبه‌های تاریخی، رودخانه‌های جاری، آبشارهای گوناگون، پوشش گیاهی متنوع در تمامی سطح شهرستان، دارا بودن حیات وحش گوناگون و کوه‌های سر به فلک کشیده همه ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

وی در خصوص وضعیت حضور گردشگران در این شهرستان گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره راهداری شهرستان حضور گردشگران از ۲۱ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ حدود ۴۳ هزار و ۸۲۷ تردد در سطح محورهای شهرستان با تعداد ۲۱۹ هزار و ۱۳۵ نفر بوده است.

فرماندار کلات گفت: تلاش همه دستگاه‌ها در ستاد خدمات سفر جهت استقبال از مسافرین و گردشگران قابل تقدیر است؛ بدون همکاری اعضای ستاد ساماندهی سفرها ممکن نیست و امیدواریم این روند همکاری ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر